četvrtak, 28. travnja 2016.

Gulaš od hobotnice


Proljetne dane su nam pomutili oblaci no nama miriše i dalje na ljeto i more. Kako bolje prizvati sunce nego darovima Jadrana?
Dragi prijatelji ovog našeg bloga su nam sa otoka Krka poslali divnu hobotnicu i uz nju i recept kojem nismo mogli odoljeti. Gulaš od hobotnice je ovotjedni specijalitet naše bogate gastronomske baštine koji smo odlučili pripremiti i u sezoni roštilja vas možda inspirirati na nešto ipak malo drugačije.


Sastojci za gulaš:

1-1,5 kg hobotnice
3 glavice luka
4 češnja češnjaka
1 mrkva
1,5 dcl pirea od rajčice
svježa crvena paprika (ili mljevena ukoliko kao i mi nemate pri ruci svježu)
chilli papričica
ružmarin
lovorov list
2 dcl vrbničke žlahtine ili nekog finog crnog vina
maslinovo ulje

Sastojci za istarske fuži:

3 jaja
400 grama brašna
tri žlice ulja
koja žlica vode
sol


Da nam hobotnica ne bi bila usamljena, pripremila sam i tjesteninu. U originalnom receptu se poslužuje sa, naravno, krčkim šurlicama no pošto smo ih mi već radili, odlučili smo otoku Krku dodati mrvicu Istre sa istarskim fužima.
Krenimo sa hobotnicom. Preporuka u receptu je da je prvo skuhamo ali možemo je i sirovu isjeći na komadiće. Ja sam je odlučila prvo skuhati i to tako da je stavim samu u lonac i pustim da se krčka u svojim sokovima 25 minuta. Ovo je drugi put da je tako radim i za sad sam presretna s ovim načinom pripreme.


Dok se hobotnica krčkala, pripremila sam luk koji sam prodinstala na maslinovom ulju. Nakon što se luk malo prodinstao, dodala sam mu naribanu mrkvicu, češnjak izrezan na listiće i začine, lovorov list, ružmarin i mljevene chilli papričice. Sa chillijem sam uvijek oprezna, moram priznati jer ja nisam odveć ljubitelj ljutog, no ako vas veseli, možete vi pojačati dozu bez problema.


Ne mogu vam opisati te mirise. Hobotnica i more u jednom loncu a u drugom taj miris češnjaka i začina. Predivno.
U dinstani luk sam ulila pire od rajčice i dodala žlicu mljevene crvene paprike. Bilo bi odlično da dodate i svježu rajčicu i papriku ukoliko imate, mi nismo nažalost imali pri ruci, ali nije smetalo nimalo.


I taman dok se to sve skupa krčka, kuhana je i hobotnica. Izvadila sam je iz lonca, pustila minutu dvije da se prohladi i krenula rezuckati.


Izreznu hobotnicu sam dodala na prodinstano povrće i zalila sam vinom i sa malo vode.


Sve sam fino promiješala i ostavila da se krčka dok sam se bacila na izradu tjestenine koja će biti prilog ovom finom gulašu. 
Za istarske fuži sam umijesila jaja, prosijano brašno, malo soli, ulja i dvije tri žlice vode. 


Tijesto sam podijelila na tri manja dijela, razvukla ga valjkom na tanko i krenula u izradu slatkih malih fuži. Podijelila sam tijesto na kvadrate veličine cca 3 cm koje smo motali oko štapića za ražnjiće i pakirali male zamotuljke istarske sreće.


Kad kažem smo, mislim na svog pomagača kojeg moram posebno pohvaliti. Zvonimirov tata se zainteresirao za fuži i radio ih skupa sa mnom, rekla bih i puno bolje i pažljivije od mene a neću ni govoriti o tome koliko smo brzo to zajedničkim trudom napravili.



Dok smo mi smotali naše fuži, taman je i gulaš bio pri kraju. Začinila sam ga još malo sa soli i paprom, skuhala tjesteninu i brzo smo se bacili na jelo. Dobro, lažem. Ipak smo prije strpljivo pričekali da se ono čemu smo se veselili pofotka.


Zahvaljujem još jednom prijateljima kontinentalcima na otoku Krku na prefinoj hobotnici i ovom divnom receptu, nadam se da ih naša izvedba nije razočarala!


3 komentara: