petak, 20. svibnja 2016.

Dizani kolač sa skutom


Miris djetinjstva, između ostalog, čine mi i razni dizani kolači. Makovnjače, orehnjače i, sirovnjače? Kako bih drugačije nazvala taj dizani kolač sa sirom koji su bake i mame često spremale? Nebitno.
Nazvat ćemo ga dizani kolač sa skutom.


Umjesto sira skuta jer smo dobili divnu skutu od divnih Zvonimirovih roditelja koji je već godinama uzimaju kod istog čovjeka. Gospodin Ivo Festini Madona svoj sir i skutu radi u gradu Pagu i kako mi je Zvonimirov tata rekao: "Napiši da je to jedan jako vrijedan čovjek koji svojim rukama sve radi, ima 80 ovaca i još i svoj vrt sadi.". Dovoljno da vjerujem da će ovaj kolač biti poseban upravo zbog te paške skute vrijednog gospodina Ive.


Spoj mirisa mog djetinjstva sa paškom skutom mi se itekako svidio i odlučila sam da ću upravo to probati. I nisam se prevarila.

Recept:

Tijesto
700 grama glatkog brašna
prstohvat soli
žlica šećera
1 svježi kvasac
2 žumanjka
1 cijelo jaje
nekoliko žlica otopljene svinjske masti ili maslaca
300 ml mlijeka
1 dcl kiselog vrhnja
korica limuna i naranče
ruma po ukusu

Nadjev
1 kg skute
2 žlice kiselog vrhnja
vanilin šećer
1 jaje
100 grama šećera

Ne moram više govoriti što ćemo sa kvascem? Ma bolje da ponovim. Svježi kvasac sam izmutila sa malo mlakog mlijeka, žlicom šećera i malo brašna i pustila da se podigne.


Za to vrijeme sam prosijala brašno i dodala mu masnoću, promiješala. Dodala sam nadignuti kvasac, jaje i žumanjke, opet dio mlijeka. Naribala sam korice limuna i naranče, malo ruma i mijesila.
Mlijeko, tekućinu općenito, dodajem malo po malo. Nekad mi je taman, nekad previše. Pa bolje malo po malo da ne dodajem više brašna.


Tijesto mora biti mekano i još uvijek malo ljepljivo ali dovoljno čvrsto da se odvaja od posude i ruku.
Podijelila sam odmah tijesto u dvije lopte i ostavila sam ih cca pola sata da se diže na toplom mjestu.


Dok se tijesto dizalo, pripremila sam nadjev.
Prekrasnoj skuti koju sam izdrobila, dodala sam dvije žlice kiselog vrhnja, 100 grama šećera, vanilin šećer i jedno jaje. Sve skupa sam izmiješala i ostavila da čeka tijesto.




Nadignuto tijesto sam izvaljala na dužinu protvana u kojem sam pekla i premazala ga nadjevom te ga zamotala u savijaču i premijestila u namašćeni protvan. I tako s obje kugle tijesta.




Fascinira me, svaki put kad trebam nadjev podijeliti na dva dijela, ja uvijek na prvom štedim jer se bojim da neće bit dovoljno za drugi i onda ispadne na drugom uvijek, ali uvijek, više nadjeva.



Uglavnom, dvije šnadjevene štruce dizanog kolača sam pekla na 180 stupnjeva 30 minuta, s tim da sam desetak minuta prije kraja pečenja kolač premazala razmućenim jajetom.
I čekala da kolač primi divnu zlatnu boju. I je.


Bojala sam se da će pasti, da se neće dignuti, da neće biti dobro, da skuta neće biti fina u ovoj kombinaciji, no svi strahovi su sa prvim rezom nestali.


Osim što je divno mirisalo, lijepo se rezalo iako nismo dugo čekali da se ohladi već smo dijelili još vrele komade. I bilo je jako ukusno. Začuđujuće ukusno. Ja osobno nisam baš od slatkog sa sirom, a ovo mi je zaista bilo fino. Preporučujem!


Nema komentara:

Objavi komentar