četvrtak, 1. rujna 2016.

Jabuke u šlafroku


Rado bih vam rekla da je ova poduža pauza bila radi godišnjeg odmora, mora i sunca i naravno, fine papice, no nije. Koliko god smo čekali ljeto radi više vremena kojeg ćemo moći posvetiti blogu, na kraju se dogodilo upravo suprotno, hrpa obaveza i puno manje vremena za kuhanje. Kao i vi na moru vjerojatno, i mi smo ovo ljeto preživjeli na jednostavnim i brzim obrocima s nogu, što zbog vrućina, što zbog nedostatka vremena.
Tako je malo kroz ovaj osmi mjesec propatio i naš dragi Forking ali evo, vraćamo se sretno u kolotečinu i našim objavama jednom tjedno.


Da nam povratak u kuhinju ne bi bio prenaporan, kopajući po receptima i gledajući što nam trenutno pada sa stabla, bacila sam oko na jabuke. Moram priznati da jabuke u šlafoku nikad nisu bile na jelovniku u mojoj kući no oduvijek slušam o njima. Vrijeme je za probanje.


Znate, moj izbor voća nije baš naklonjen jabukama. Možda zato što su uvijek bile negdje, draže mi je sve drugo. Kad sam pojela prvu jabuku u šlafroku, pomislila sam da bih mogla ja te jabuke, tako pohane su i one savršene. Sve je bolje pohano.


Recept:

4-5 jabuka
2 jaja
3 dcl mlijeka
200 grama oštrog brašna
1 vanilin šećer
dvije žlice šećera
šećer u prahu
cimet
rum ili neka rakija
prstohvat soli


Sam recept je poprilično jednostavan. Ono što sam ja prvo napravila je čišćenje jabuka. Jabuke sam ogulila i izdubila im sredinu nožićem. Nadam se da vi imate onu spravicu koja to radi bez opasnosti od ozlijeđivanja. Tako očišćene jabuke bez sredine sam izrezala na kolutiće debljine cca 6-7 milimetara. Kolutiće malo okupajte u limunovom soku ako vam je pri ruci, meni nije bio pa sam taj korak preskočila.


Najjednostaviji korak je zamutiti tijesto. Jaja sam prvo istukla sa dvije žlice šećera, vanilin šećerom i prstohvatom soli te sam dodala mlijeko i postepeno brašno dok nisam dobila željenu gustoću. Koja je zapravo željena gustoća? Ona malo gušća od smjese za palačinke. Da se lijepo hvata za jabuke.


Osim osnovnog, jaja, brašna i mlijeka, u smjesu sam dodala žlicu cimeta i dva čepa rakije koja mi je bila pri ruci, one od iločkog traminca. Naravno da rakiju možete zamijeniti rumom a možete dodati i koricu naranče ili limuna.


Znate što jabukama u šlafroku daje onaj okus djetinjstva? Svinjska mast i prženje u njoj. Ukoliko imate, probajte, ako vam to ipak ne zvuči primamljivo, držite se ulja.
Stavila sam masnoću da se zagrije dok sam ja jabuke "poprašila" smjesom cimeta i šećera u prahu.



Tako spremne jabuke sam umakala u smjesu i stavljala na vrelo ulje. Pripazite da uz jabuke ne gurnete i prst u vrelo ulje, kao autorica ovog bloga koja ponekad zaboravi da je vruće pa eto, zašto ne.
Jabukama je dovoljno po pola minute do minute prženja sa svake strane do one lijepe zlatne boje. Dosta to brzo ide kad krene i kad prst koji ste gurnuli u vrelo ulje prestane boljeti.


Gotove jabuke u zlatnom šlafroku sam nestrpljivima oko sebe posipala šećerom u prahu i cimetom i naravno, sebi nestrpljivoj isto.
Ostala sam oduševljena. Mislim da će ovo biti jedan od brzinskih deserata koji ću češće spremati.
Nadam se da ona uzrečica "an apple a day keeps the doctor away" vrijedi i za ove jabuke u šlafroku.




1 komentar:

  1. This is a really informative knowledge, Thanks for posting this informative Information. Restorani đakovo

    OdgovoriIzbriši