utorak, 22. svibnja 2018.

Bob i manistra


Tradicionalna Fešta o boba je ovu nedjelju održana u Kaštelima. Nismo ni blizu Kaštela ali poštujemo njihovu ljubav prema bobu pa ćemo ovaj post posvetiti upravo lokalnim receptima za bob i za tjesteninu.
Bob nije namirnica koja je bila prisutna u našim kuhinjama. Nemamo naviku ga jesti tako da nemamo ni nekih recepata za njega. Prvi i zadnji do ovog koji smo pripremali bila je janjetina s bobom. I bila je odlična.
Ovaj put smo se odlučili za kaštelanske recepte. Bob i manistra.


Bob ne sadimo doma. Zvonimirov tata kaže da je pokušao u nekoliko navrata, uz sve savjete koje je dobio, nije ga uspio uzgojiti. Ako imate neki tajni savjet, sjeme, štogod što mislite da bi nam pomoglo, javite, možda ga ipak uspijemo nekako uzgojiti u svom vrtu. Do toga, Dolac ima sve. Ovaj put mi je upravo taj plac bio najbliže i tamo sam pribavila bob i ostalo povrće za ovo jelo.


Recept

1,2 kg neočišćenog boba (rekla bih oko 400 grama očišćenog)
1 glavica luka
1 mrkva
malo celera
maslinovo ulje
crvena paprika
sol, papar

200 grama slanine (bijele)
vezica peršinovog lista
4 češnja češnjaka

Kaštelanski makaruni
(za jedno jelo)

1 jaje
250 grama prosijanog glatkog brašna
žlica octa
0,25 dcl ulja
sol


Fešta o boba u Lukšićima je bila ipak mirnija od one u Kaštelima. Očistila sam bob i krenula na pripremu ostalog povrća.


Glavicu luka nasjeckala sam na sitne kockice i bacila ga na maslinovo ulje da omekša.
Zato sam vrijeme naribala mrku i malo korijena celera.
Dok je luk omekšao, dodala sam mu korjenasto povrće, crvenu papriku i malo sam posolila da se ljepše raspadne.


Podlila sam s malo vode (bilo bi super da smo imali povrtnog temeljca no i voda je poslužila) i bacila se na pripremu pešta.


Pešt za ovo jelo se priprema od slanine, češnjaka i listova peršina. Da bi si ubrzali proces, ubacili smo sastojke u mašinu za faširanje mesa i začas je pešt bio vani. Mogla sam ga još malo zgnječiti da se dobije baš zelena pasta ali i ovo mi je bilo dovoljno.


Kad se povrće prodinstalo i voda isparila, dodala sam pešt i mladi bob, par trenutaka prodinstala i zalila s toplom vodom. Pustila sam da kuha a za to vrijeme sam pripremila svježu tjesteninu.



Razmišljala sam hoću li si pojednostaviti i ubaciti gotovu tjesteninu u ovaj recept no onda sam naišla na recept za kaštelanske makarune. Naravno da ću se baciti u koštac i s tom vrstom tjestenine.



Naišla sam na zanimljiv recept sa žlicom kvasine i iako još uvijek ne znam što točno ta žlica octa raditi tijestu, nekako mi se čini da je samo tijesto bilo puno podatnije i lakše za raditi.



Uglavnom, u prosijano sam brašno dodala jaje, sol i žlicu jabučnog octa. I mijesila. Tijesto bi trebalo biti dosta tvrdo i mislim da sam ga ja ostavila mrvicu premekanog no na sam okus nije utjecalo.
Zamijesila sam tijesto, umotala ga u prozirnu foliju i ostavila ga da odstoji cca pola sata. Da zeznem sad timeline ovog recepta, napomena da sam prvo zamijesila tjesteninu, da stigne odmoriti a onda se bacila na bob.


Razvaljala sam tijesto tanko no ne pretanko, kako nalaže originalan recept, i pustila da se ta plahtica tijesta malo prosuši.
Cijelo to vrijeme sam provjeravala bob i dolijevala malo po malo vode.
Prosušeno tijesto sam rezala na kvadrate 5*5 i takve ih motala oko najtanje drške kuhače koju sam našla u kuhinji.



Ne mogu vam opisati koliko uživam u tome. Najbolje opuštanje ikad, kakvi wellnessi, masaže, joge,motanje tjestenine je najbolji zen ikad.


Kao što sam već spomenula, malo sam možda ostavila tijesto premekano i nisam čekala da se posuđe bar preko noći prije nego sam ih dodala bobu pa su se brzo ti savršeni smotuljci tijekom kuhanja polijepili u ravne, ne okrugle, komadiće tjestenine.


Svježa tjestenina se brzo skuha pa sam je dodala na samo kraju kuhanja boba i bila je gotova za tri minute ravno a s tim i naše jelo. Začinila sam s još malo soli i paprom i to je to.


Jelo je bilo posluženo i uskoro i svi siti. Zvonimirova mama si je dodala u tanjur malo vrhnja i ljutine što mi se također činilo kao zgodna dopuna ovom tradicionalnom jelu od boba.



Hvala Kaštelima na inspiraciji, možda se vidimo iduće godine na toj divnoj Fešti o boba!





Nema komentara:

Objavi komentar