utorak, 20. rujna 2016.

Kotleti u moštu


Vjerujem da ste svi koji imate vinograde, ili prijatelje/ rođake s vinogradima, prošli vikend proveli upravo u berbi grožđa, zalijepljeni u slatkom soku tjerajući ose i pčele od sebe. Mi jesmo.
Ne sjećam se kad sam zadnji put brala grožđe, davno je to bilo. Inače me ta obaveza svake godine nekako zaobiđe, ove godine, srećom, nije.


Divili smo se kako je grožđe rodilo unatoč tome što Zvonimirov tata nikakvim kemijskim sredstvima ne tretira svoje trsove i zaključujemo da nas je ove godine sreća, i priroda, pomazila.
Usred berbe smo se dotaknuli i mošta u nezaobilaznom pričanju o receptima i hrani te sam se sjetila da na onom, možda već zaboravljenom, popisu jela hrvatske gastronomske baštine, postoji jelo upravo s moštom. Kotlet u moštu. Nikad pije čula, jela, probala.


Iskopala sam neke recepte i naravno, pokušala iz njih napraviti jedan koji će ispuniti naša očekivanja. Razmišljajući koji prilog poslužiti, bila je samo jedna opcija, restani krumpir.

Recept:

1,3 kg kotleta
2 mrkve
2 srednje glavice luka
0,7 l mošta
brašno
sol, papar
crvena paprika
svinjska mast

1kg krumpira
2 srednje glavice luka
crvena paprika
sol
svinjska mast


Krenimo redom. Nasolila sam dobro kotlete i pustila ih da čekaju svoj red. Za to vrijeme sam nasjeckala luk, i za restani i za kotlete. Mrkvu sam očistila i nasjeckala na kolutiće. Volim sjeckati. Sve osim luka ali ok. Zabavlja me to i vjerovali ili ne, u stanju sam satima ako treba, hipnotizirano gledati u snimke sjeckanja povrća. Znate one čarobne spravice za sjeckanje i reklame za iste? Nikad ne kupujem ništa ali me zabavlja gledanje u povrće.


Vratimo se na recept. Krumpire sam u ljusci stavila kuhat i za to vrijeme, bacila se na pripremu kotleta.


Znam da neki ne vole svinjsku mast pa je možete zamijeniti uljima, no eto, mi biramo za ovaj recept upravo svinjsku mast na kojoj sam ispekla pobrašnjene kotlete. Pecite ih naglo, na visokoj temperaturi do lijepe zlatne boje.


Kotlete sam spremila sa strane a na masnoću na kojoj sam ih pekla sam ubacila luk i mrkvu.
Dosta dugo sam dinstala povrće dok nije omekšalo i na njega dolila pola od količine mošta spremne za recept.


Imajte na umu da je ovo recept za cca 6 ljudi. Vi si svakako možete količine prilagoditi svojim potrebama. Također sam i više mošta stavila, da bude više i umaka.


Ostavila sam povrće i mošta da prokuha i na to dodala veliku žlicu brašna umućenu s malo vode. Čisto da još malo zagustim umak. U sve to sam dodala pečene kotlete i kuhala povremeno dolijevajući ostatak mošta.


Za to vrijeme je krumpir bio kuhan pa sam ga ogulila i narezala na ploške. Opet sam na masti prodinstala luk dok nije omekšao, dodala mu malo crvene paprike i krumpir. Posolila sam i par minuta sve skupa zagrijala. I to je to, prilog gotov.


Meso u umaku sam kuhala otprilike 30ak minuta, dok umak nije postao savršeno gust i meso mekano.
Završila sam jelo sa soli i paprom i poslužila.


Nestrpljivo sam gledala u lica, a bome i u tanjure, onih koji su probali. Obično nisam presretna sa slatko slanim kombinacijama, moram priznati. Rijetko mi odgovara ali ovo je bio skroz interesantan spoj i koliko god je bilo slatko, toliko mi nije smetalo. Umak je bio fantastičan, meso također i zaista mislim da sam ovaj put savršeno pogodila recept.


A sigurno je i do mošta koji smo pili kao sokić za vrijeme kuhanja. Još jedan recept je iza nas kojem dajemo +5 i stavljamo na listu pod nazivom "obavezno ponoviti".


Nema komentara:

Objavi komentar