nedjelja, 23. prosinca 2018.

Amur u vrhnju


Na Badnjak tradicionalno jedemo ribu. Trudim se svake godine pronaći neki novi recept i inspiraciju.
Ove godine sam se odlučila vratiti na slatkovodnu ribu i to amura. 
Amur nije odveć popularan u našoj kuhinji, moram priznati da nisam imala nikakvog iskustva s tom ribom i jedino što sam znala jest da se radi o ribi koja je, za razliku od šarana, siromašna mastima.
Pa što ćemo drugo nego je dodatno zamastiti. Naravno.


Među receptima Zvonimirovog tate sam pronašla recept koji me osvojio samim nazivom, amur u vrhnju. 
Riba nam je stigla svježa i očišćena s PP Orahovica koji su nas počastili i Frankovkom iz svojih vinograda uz amura. 
Moram priznati da me ovaj dio "očišćena" najviše razveselio jer zaista, iskreno, iz dubine svoje duše, mrzim čistiti ribu. 


Recept:

očišćeni amur
0,5 l vrhnja za kuhanje
100 grama maslaca
200 grama slanine
list peršina
češnjak
1 kg krumpira
1,5 dcl bijelog vina
sol, papar
svinjska mast
jedan limun


Dobri ljudi iz PP Orahovica nisu štedjeli na veličini ribe pa je u našu kuhinju stigao poprilično veliki amur, štoviše, prevelik za protvan. I što sada? Skratiti je za glavu i rep.
Zahvaljujući super oštrim noževima, jedan cap i riba je bila savršene veličine. Ok, možda sam malo i pretjerala no bitno je da stane u protvan.



Nasolila sam ribu izvana i iznutra i mogla sam krenuti s pripremom filanja. Izvana i iznutra.
Zarezala sam amura uz kosti na svakih dva centimetra, otprilike, i u utore ugurala masne komade špeka.


Jesam vam već rekla da je amur siromašan masnoćama? E pa, nadoknadit ćemo.


Najdraži mi dio ovog recepta sadrži još masnoće. Maslac.
Jako sitno sam nasjeckala slaninu, češnjak i list peršina i sve skupa pomiješala s maslacem.


Tu sam smjesu ugurala u ribu. Miris? Savršen. Količina jedvačekanja je bila na vrhuncu, pećnica se već grijala, a ja sam još ogulila i narezala nekoliko krumpira na tanke ploške i poslagala uz amura.




Par šnitica limuna sam položila uz ribu i sve dobro zamastila s malo svinjske masti.


Pripremljenu ribu i krumpir sam ubacila u pećnicu na 180°C i pekla tako pola sata.
Nakon pola sata sam dolila 1,5 dcl bijelog vina i pustila da se peče još desetak minuta te sam tada dolila vrhnje za kuhanje preko ribe i krumpira.



Kaže originalni recept da se tako peče još 10 minuta, a ja sam ostavila ipak malo duže, 15-20 minuta.
Volim riblje recepte, makar bili ovakvi, nikako dijetni, dosta su jednostavni i evo, opet nema potrebe za razduživanjem.


Amur je gotov u roku keks i ako imate tu sreću da vam je riba, kao nama, stigla na prag već očišćena, zaista je brzo gotovo, a mirisi su savršeni.


Koliko god cijenim morsku ribu, moram priznati da obožavam onu slatkovodnu i veseli me isprobavati što se sve može. Oduševio me ovaj recept i meso amura i ovaj Badnjak će mirisati na maslac s češnjakom i slaninom.


Želimo vam svima sretne i blagoslovljene blagdane, volite se, gurajte se s najdražima oko stola i nazdravite uz svjetlucanje lampica.

Sretan Božić! 




Nema komentara:

Objavi komentar