petak, 21. lipnja 2019.

Janjeći burgeri na roštilju


Jedan od izazova ove sezone su mi svakako burgeri. Moram priznati da mi do sad nije padalo na pamet okušati se u pripremi ovog mi omiljenog zalogaja.
Toliko je odličnih mjesta u Zagrebu sa savršenim burgerima da jednostavno nije postojala potreba za tim, a bome kad gledam te sočne primjerke po restoranima, bojim se uopće probati.



No, odlučila sam spremiti svoju mješavinu mesa i odvažiti se.

Ono što me uvijek malo zavede je spominjanje janjetine u burgerima. Tu sam kupljena odmah.
I kad su dragi ljudi iz Mesnice Ravlić upakirali komad janjetine i junetine, nije bilo uopće rasprave kako će ta priča završiti. U burgerima. Na roštilju.


Burgeri:

1 kg janjetine od buta
0,5 kg junetine
sol, papar

Umak:
1 dcl BBQ umaka na bazi rajčice i paprike ili ketchup
2 velike žlice majoneze
1 žlica senfa

Salata, rikula, kiseli krastavci

Peciva od tijesta za pizzu:

1 kg glatkog brašna
0,5 l vode
7 g suhog kvasca
20 grama maslinovog ulja
sol


Unatoč tome što je neko pravilo burgere posluživati u brioche pecivu, osobno ga ne preferiram i više volim manje slatka i više kompaktna tijesta.
Tako sam se odlučila za peciva od tijesta za pizzu jer me obično ta više oduševe. I ova su.
Recept za pripremu ovog tijesta je u prošlom receptu na ovom linku.


Mi se bacamo na meso.
Ok, ja sam obožavatelj janjetine i logično je bilo da će moj prvi burger biti upravo onaj s janjetinom.
Tražila sam koji komad mesa bi bio najbolji, na kraju sam se odlučila za janjeći but koji je došao divno upakiran u maramicu. Ne bojim se za nedostatak masnoće u ovim burgerima.


Naravno da je prvi korak mljevenje mesa.
Uz janjetinu sam samljela i komad maramice koja je došla s butom.


Sada bih vam rado rekla koliko postotak soli sam stavila na tu količinu mesa, te koliko papra.
Svatko ima svoju neku teoriju. Sol, prije ili poslije, začini, da ili ne.
Po svom nekakvom ukusu, volim da meso ostane takvo kakvo je, pogotovo kad imamo takve divne komade kao što su ovi iz Mesnica Ravlić i ne posežem za začinima van soli i papra.
I solim prije jer mi se često dogodi, u isprobavanju drugih burgera, je da mi je samo meso nedovoljno slano.


I još kad je u brioche slatkastim pecivima, sa slatkim karameliziranim lukom, to mi je definitivno nedraga kombinacija.
Ukusi se razlikuju, to poštujem, no već kad sam se ubacila u avanturu domaćih burgera, bit će kako ja volim.
A to je slano, što znači cca 2% soli na količinu mesa. Meni savršeno.


Mljeveno meso sam zasolila i popaprila te oblikovala pljeskavice. Uvijek važem meso jer želim da su sve iste veličine, a odokativno sam nesposobna to napraviti.
Trik u koji nikad nisam vjerovala je onaj s utisnutom rupom u sredini burgera da bi spriječili stiskanje mesa.
I onda sam ga jednom isprobala i sad pobožno utiskujem prste u meso i radim rupe u pljeskavicama. Pali.


Svi ste već upoznati s mojim najboljim prijateljem Weberom koji je i ovaj put odradio bitnu ulogu u spremanju ovih divnih burgera.
Prvo je poslužio kao pećnica za ova divna peciva. Ok, nisu bila sva ista i nisu možda najljepši primjerci, ali morat ćete mi vjerovati na riječ, bili su preukusni.


Gotova peciva sam odložila sa strane i bacila se na burgere.
Zagrijala sam roštilj na maksimalnu temperaturu, nauljila rešetke i na njih slagala pripremljene pljeskavice.



Poklopila sam roštilj i pekla burgere nekoliko minuta te ih okrenula. Stvar s ovim roštiljem je što zaista brže peče i treba paziti da se ipak ne prepeče.
Spremne burgere sam stavila sa strane dok sam malo istostirala peciva na roštilju.


Pripremila sam kisele krastavce i salate. Da, zloglasne kisele krastavce sam stavljala u burgere. Ne znam jeste li primjetili, no sve više restorana ne stavlja krastavce u burgere. A ja ih obožavam.
I pošto su ovo moji burgeri, u njima će biti ekstra krastavaca.
Sir nisam stavljala jer sam htjela neki klasični burger. Sir ćemo u sljedećem pokušaju, sad je bitno meso.


Na peciva sam slagala redom umak, kisele krastavce, meso i zatim salatu (zelenu i rikolu) te kolut rajčice. Završila sam s još malo umaka.


Ne znam kako se vama čine, ali nama koji smo degustirali je ovaj burger bio pun pogodak.
Stvari koje bih mijenjala sljedeći put? Dodala bih sira. To je to. Sve ostalo je bilo savršeno, no kao što sam rekla, ukusi se razlikuju, kao i burgeri koje doma pripremamo.
Meni će ova kombinacija biti zvijezda roštiljanja ove sezone.
Zovite slobodno, dolazim s receptom i dobrom voljom!


Nema komentara:

Objavi komentar