petak, 23. prosinca 2016.

Dizano s orasima// orehnjača na međimurski


O kući za odmor Međimurski ceker već smo pisali prilikom prve posjete mladom bračnom paru Novinić prošle godine. Ovu godinu privodimo kraju ponovnom posjetu divnoj obitelji kojoj se pridružio još jedan član, mala Lara. I dalje se Nina i Zlatko posvećuju svojem malom raju koji rado dijele i s drugima i sad imaju i pomoć malih ručica koje se svemu vesele po prvi put.


Kad smo Nina i ja dogovarale naš posjet i što ćemo spremati u blagdanskom duhu, pala je odluka na bidru. Dizano tijesto s orasima ali u tradicionalnoj međimurskoj glinenoj posudi. No igrom slučaja nam je izostala bidra pa ćemo našu zvati orehnjača jer smo je pekli u drugoj glinenoj posudi. 


Recept 

Tijesto:
40 grama kvasca
4 dcl toplog mlijeka
žlica šećera
70 dkg brašna
4 jaja 
1,5 dcl ulja 
125 grama maslaca
1 vanilin šećer
žličica soli

Nadjev:
500 grama oraha
3 jaja
4 žlice šećera
2 vanilin šećera
korica 1 limuna
malo mlijeka ako zatreba

svinjska mast za pomastiti glinenu posudu


Krenimo od tijesta, naravno. Sve znate, kvasac smo pomiješali sa toplim mlijekom i žlicom šećera te pustili da nadođe na toplom.


U međuvremenu smo rastopili maslac i pripremili ostale sastojke u zdjelu u kojoj smo mijesili. 
Kvasac koji se lijepo dignuo smo ulili u zdjelu i krenuli mijesiti. Da ne mislite da smo mi to sve onako napamet, imali smo pomoć Ninine bake koja nas je kroz sve korake vodila.


I krenula sam ja nadobudno mijesiti rukom dok mi nije baka rekla da se treba mijesiti 45 minuta i da zašto bi se mučili ako imamo mikser koji to može napraviti za nas. Od nadobudnog "ja to mogu" do "ok, mikserom ćemo" je prošlo ravno minutu i pol.


Baka nam je uskočila dok smo se Nina i ja bavile drugim stvarima i zaista 45 minuta mikserom mijesila tijesto. 


Kad je baka bila pri samom kraju sa tijestom, pripremili smo nadjev. Obično kod mene doma nadjev radimo sa mlijekom i orasima pa me iznenadio ovaj recept s jajima. 


Naime, tri jaja smo izlupali sa šećerom, vanilin šećerom i koricom limuna te tu smjesu dodali u orahe. Mlijeka smo dodali samo malo čisto da bude malo mekše za razmazivanje po tijestu. 


Kad smo tijesto krenuli mijesiti, bilo je jako mekano i ljepljivo i mislila sam kako se to nikad neće sastavit. No je, bilo je i dalje mekano jako ali fino se dalo razvaljati i već sam vidjela unaprijed kako će biti savršeno. 


Dale su mi baka i Nina tu čast da razvaljam tijesto i rasporedim po njemu nadjev te naravno, zarolam u štruce. Od ove smjese smo dobili dvije štruce orehnjače. 



Jednu smo stavili u duguljastu glinenu posudu a drugu u okrugli kalup za kuglof koji bar oblikom nalikuje bidri. Naravno, posude za pečenje smo prije bogato namastili svinjskom masti da lijepo ispadnu van nakon pečenja.


Premazali smo naše orehnjače jednim razmućenim jajetom za boju i stavili peći u pećnicu na 200°C 40 minuta. 


Nestrpljivo iščekujući konačne rezultate našeg truda, vrijeme smo skratili kuhanim vinom koje je Zlatko za nas pripremio. 



Ne mogu vam opisati taj fini osjećaj doma daleko od doma. Vatrica, božićni ugođaj, miris orehnjače, cimeta i klinčića u kuhanom vinu. Savršeno. 


Uz vino vrijeme brže prođe pa je i naša orehnjača bila brzo gotova. 
Trenutak istine je onaj kad ju razrežemo i moram priznati, bili smo svi jako zadovoljni. Tijesto savršeno dignuto, ravnomjerno, nadjev isto tako. 
Šalili smo se da nam nitko neće vjerovat da smo to ispekli već da smo kupili jer prelijepo izgleda. 
No vjerujte mi, naša je. Moram priznati da mi se jako svidio ovaj recept i da mi je baka otkrila neke male tajne s kojima ću, nadam se, unaprijediti svoje umijeće sa dizanim tijestima. 


Hvala Nini i cijeloj njenoj obitelji što su nas opet ugostili, bilo nam je krasno i već se veselimo idućem posjetu!



S ovim receptom i božićnim postom u Međimurju vam svima želimo ugodne blagdane, lijepo se zabavite, družite, kuhajte i veselite! 

Sretan Božić vam žele 

Kasandra i Zvonimir!



Nema komentara:

Objavi komentar