srijeda, 14. prosinca 2016.

Hobotnica na dva načina


Ne znam kako vi ali ja obožavam ovo doba godine. Lampice posvuda točno kad mi najviše trebaju, mrak pada sve ranije i jedino što me može spasiti neke zimske depresije su upravo te lampice i božićni ukrasi posvuda.
Pošto dani brzo odmiču, mi smo se odlučili požuriti i ponuditi vam dva jednostavna receptića za ručak na Badnjak.


Hobotnica nam je doplivala s otoka Krka a za recepte smo zagrebli što u tradiciju što u noviji način spremanja.
Naša hobotnica je bila teška 1,5 kg i odlučili smo je podijeliti i napraviti salatu od hobotnice te polpete. Krenimo s receptima.

Salata od hobotnice

750 grama kuhane hobotnica
400 grama krumpira
4 češnja češnjaka
luk
sol, papar
maslinovo ulje
vinski ocat


Krenut ćemo s najjednostavnijim receptom koji svi zasigurno znaju no evo neka i naša hobotnica na salatu zapliva bespućem interneta.
Svatko ima svoj način kuhanja hobotnice i u moru kojekakvih savjeta i načina, držala sam se nekog svog nahođenja i kuhala hobotnicu u vodi s malo vinskog octa, lovorovog lista, dva češnja češnjaka i glavicom luka. Kuhala se cca 45 minuta dok nije bila savršena.


U isto vrijeme sam kuhala krumpir u ljusci koji sam kuhan i prohlađen narezala na kolutiće.
Isto sam napravila i sa kuhanom hobotnicom. Znam da postoje ljudi kojima su pipci na krakovima neprivlačni no meni su baš divni i njih sam najviše koristila za salatu dok sam ostatak hobotnice sačuvala za drugi recept, onaj za polpete.


Krumpiru i hobotnici sam dodala dva češnja češnjaka koje sam protisnula te polila sa puno maslinovog ulja, malo vinskog octa i naravno, začinila sa soli i paprom.


Eto, najjednostavniji recept koji sam, mislim bar, na ovom blogu napisala, no u isto vrijeme je ovo jedno od najfinijih jela s ovog bloga. Bar meni.
Pošto je ovo zaista bio brz recept, red je da produžimo s još jednim jelom od iste namirnice.



Polpete od hobotnice

750 grama kuhane hobotnice
200 grama starog kruha
1 jaje
peršin
3 češnja češnjaka
malo mlijeka
sol, papar
krušne mrvice



Dok se hobotnica kuhala, smrvila sam stare žemlje koje sam imala i natopila ih u malo mlijeka da se omekšaju.


Kuhanu hobotnicu smo samljeli. Kad kažem smo, Zvonimir je dok sam ja gulila krumpire.


Taman su žemlje fino omekšale i u njih sam dodala mljevenu hobotnicu.
Da bi se fino sve sjedinilo, dodala sam jedno jaje te sam protisnula tri češnja češnjaka i nasjeckala peršin.
Začinila sam sa soli i paprom, naravno.


Ako vam je premekano, dodajte još krušnih mrvica, bar sam ja tako. I oblikovala sam polpetice te ih uvaljala u još krušnih mrvica.
Ispržila sam ih sa svake strane dok nisu poprimile lijepu boju.



I to je to!
Dva brza i jednostavna recepta savršena za Badnjak.



Moram priznati da nikad nemam ideja što da spremam taj dan, nisam morski čovik i nekako mi se teško i emotivno povezati sa morskim receptima. Znate, kod nas se jelo ipak više slatkovodnih riba, pogotovo za Badnjak. Meni najdražeg šarana rijetko tko voli a ja ga obožavam, što zbog same ribe, što zbog toga što sam ga uvijek naručila od mame za Badnjak.

Nedostaje mi možda malo nekog morskog gena za pisanje o ovim, morskim, receptima. Nemam priču vezanu za baku s Brača koja to savršeno priprema pa mi nemojte zamjeriti što osim recepta, ovdje nema neke vesele priče koju bih vam ispričala. Nadam se da su ovi zaista jednostavni a još više fini recepti, ovaj put dovoljni.


Nema komentara:

Objavi komentar