srijeda, 8. veljače 2017.

Pečenje od divlje svinje


Nakon male pauze koju smo uzeli od bloga, nisam sigurna je li to zbog ogromne količine hrane koju smo pojeli kroz blagdane ili zbog sitnih tehničkih problema koje smo imali, vraćamo se, kako drugačije nego divlje.


Divljač ne pripremam često no kad pripremam, to je većinom nešto više na žlicu. Ovog puta smo došli do prekrasnog komada mlade divlje svinje i to onog savršenog za pečenje, leđa.
Pošto nikada nisam na ovaj način pripremala divljač, pregledala sam sve recepte i iskombinirala na kraju jedan svoj. Pečenje od kojeg sam odmah dobila i umak te okruglice od kruha kao nezaobilazan prilog divljači.


Recept:

leđa divlje svinje (naš komad je imao cca 3kg)
slanina
svinjska mast
1 dcl crnog vina
1 dcl vode
dvije glavice luka
125 grama borovnica
sol, papar

Okruglice od kruha:

0,5 kg starog kruha
mlijeko
150 grama slanine
pola glavice luka
sol, papar
peršin
jaje

Kao što svi sigurno znate, divljač je dobro držati u pacu što duže. Najbolji pac koji ja znam je onaj od korijenastog povrća, luka, vina i vode s začina.


Naše je meso stajalo u pacu tri dana i nakon toga smo ga osušili i bilo je spremno za pripremu.
Izrezala sam male džepiće u komadu mesa i unutra nagurala komadiće slanine, da slučajno ne bi mesu nedostajalo masnoće. Tako našpikana i nasoljena leđa divlje svinje, stavila sam u posudu za pečenje.


Ispod mesa sam stavila svinjske masti, dvije glavice luka, 1 dcl crnog vina, 1 dcl vode i borovnice.
Meso sam još malo premazala svinjskom masti i stavila peći. E sad, mi smo ovo pekli u peći na drva, što mi je uvijek problem s obzirom da ne znam još uvijek kontrolirati temperaturu no rekla bih da u pećnicama sa regulatorom temperature, stavila bih na 200 stupnjeva i nakon 15ak minuta bih smanjila na 175 i tako pekla.


Našu smo divlju svinjicu češto okretali i zalijevali masnoćom i sokom koji je bio na dnu. Pošto je naš komad bio malo veći, ovaj proces je trajao oko 2 i pol sata dok nije poprimio sa svih strana prekrasnu boju i dok se meso nije bilo savršeno mekano.


U međuvremenu sam pripremila okruglice od kruha koje obožavam kao prilog jer su jednostavne za pripremu a prefine. Uvijek negdje ima starog kruha kojeg sam natrgala na komadiće i zalila mlijekom taman da upije i da kruh omekša.



Za to vrijeme sam na malo masti stavila sitno sitno sjeckanu slaninu i luk. Dok se to popržilo i dobilo lijepu boju, ostavila sam malo da se ohladi i stavila u kruh. Posolila sam i popaprila, dodala jaje i nasjeckani peršin.


Dobro sam promiješala, i radila okruglice. Ako vam je smjesa pregnjecava, kao što je meni bila, uzmite malo krušnih mrvica i malo posipajte svaku okruglicu da vam bude lakše raditi.
U vrelu vodu sam ubacivala gotove okruglice koje su se kuhale 10ak minuta.


Za to vrijeme je meso bilo pečeno i dok sam njega ostavila da odmara od soka od pečenja i onoga što smo stavili an dno sam napravila umak. Sve što je bilo na dnu posude za pečenje sam jednostavno prošla kratko štapnim mikserom. Ako vam još fali začina, slobodno tu doradite.



I to je to. Dobili smo savršeno pečeno meso divlje svinje, okruglice od kruha i umak da ne bude presuho. Iako sam više od paprikaša i gulaša, moram priznati da mi ovo uopće nije bio loš način pripreme.







3 komentara:

  1. Danas probao. Rebrica odojka divlje svinje. Slijedio recept, ali bez paca pošto se radi o odojku. Prijatelj čija žena očito loše kuha ostao više nego oduševljen, kaže nešto najbolje šta je ikad jeo od divljači. Pečenje bilo jako mekano i sočno. Kao netko tko nije fan jela od divljači reći ću: Jako dobar i jednostavan recept.

    OdgovoriIzbriši