ponedjeljak, 20. ožujka 2017.

Bribirski prisnac


U potrazi za tradicionalnim uskrsnim receptima došla sam do ovog koji me sastojcima podsjeća na goranski nadjev koji smo spremali prošle godine no način pripreme se ipak razlikuje.
Čitajući recepte i rasprave koji je pravi bribirski prisnac, shvatila sam da nema tu puno mjesta za kompliciranje. U većini recepata sam naišla na mladi luk kao dodatak no u nekima je to izostalo.
Na kraju sam odlučila ispeći dvije vrste u istom kalupu, što zbog tradicije a što zbog Zvonimirove averzije prema zelenim stvarima u hrani (ne, ni nakon godine i pola bloganja, ništa se nije promijenilo).


Stanovnici Bribira se itekako ponose ovim svojim jelom i nadam se da ih nećemo razočarati a ni uvrijediti pokušajem da rekreiramo ovo divno jelo.


Recept:

10 jaja
sir škripavac
0,5 kg slanine i/ili šunke
pola vezice mladog luka (ili cijela vezica ako cijeli prisnac radite s lukom)
sol, papar
kvasac (prvi put ikad sam koristila suhi kvasac)
brašno po potrebi

Pošto sam malo zakasnila s idejom što bih spremala, sir škripavac smo ovaj put kupili na Dolcu i bio je odličan. Nije došao planinarskim putevima no sljedeći put obećajem sama sebi da ću se sjetiti ranije i angažirati Zvonimirove roditelje za nabavu,


Sir sam narezala na kockice. Luk na kolutiće, i bijeli i zeleni dio. Pošto nisam imala nikakve šunke pri ruci, ovaj put smo iskoristili za recept samo domaću slaninu koju sam isjeckala na sitno.


Na malo masti sam prodinstala nasjeckani luk i slaninu. Da život ne bi bio dosadan i jednostavan, posebno sam izdinstala samo slaninu da bih, kao što sam gore spomenula, napravila pola kuglofa bez luka.


Pet jaja sam stavila u jednu posudu, izlupala i dodala im sir izrezan na kockice. U to sam usipala ohlađen prodinstani luk i slaninu. Prvi put u životu sam koristila suhi kvasac jer sam, naravno, zaboravila kupiti svježi. dodala sam kvasac i malo po malo sam dodavala brašno do trena kad je bilo dovoljno gusta smjesa da teško spada sa žlice. E da, i svakako sol i papar.


U preostalih umućenih pet jaja sam dodala isto. Osim luka. Škripavac, slanina, kvasac, sol, papar i brašna toliko da je dovoljno gusto.


Kalup sam namastila svinjskom masti, pobrašnila i ulila smjesu unutra. Bila je taman gusta da mogu izliti u kalup za kuglof prvo jedan dio smjese s lukom i onda onaj dio smjese bez luka.




Stavila sam u pećnicu na 180°C 45 minuta. Vidjet ćete i sami, gotovo je kad poprimi lijepu zlatno smeđu boju.


Dok se pekao naš kuglof, mi smo potamanili malo namaza od srijemuša, medvjeđeg luka, kojeg je dan prije pripremio Zvonimirov tata. Toliko je bilo fino da sam tražila recept da ga mogu podijeliti s vama. Za recept je zaslužna gospođa Zlata pa ćemo nazvati ovaj namaz Zlatin namaz od srijemuša.

1 vezica medvjeđeg luka (cca 10 listova)
2 žice maslinovog ulja
10 do 15 dkg svježeg sira
3 žlice kiselog vrhnja
1 šaka sjeckanih oraha (ovaj je imao sjeckane bademe umjesto oraha i funkcioniralo je savršeno)
malo sjeckanog lista peršina
soli po ukusu
kajenskog papra po ukusu

Maslinovo ulje, medvjeđi luk i listove peršina staviti u blender i dobro izmiksati. Orahe, ili u našem slučaju bademe, sitno isjeckati nožem. Sve dobro izmiješati sa sirom, vrhnjem, soli i paprom. I to je to!
Moram priznati da mi je ovo prvi susret s medvjeđim lukom, i oduševljena sam. Sad sam u potrazi za zanimljivim receptima s tom biljkom i već se nešto nazire. Možda već za sljedeći post na Forkingu.


Vratimo se mi na naš bribirski prisnac koji je taman bio pri kraju pečenja. E da, i skuhali smo par češnjovki da lakše ide prisnac i napravili salaticu od rotkvica, mladog luka i radiča. Pravi uskrsni obrok.


Brinula sam se kako će to ispasti, ne zbog smjese već zbog suhog kvasca na čije korištenje nisam naviknuta no nakon 45 minuta, kad sam bribirski prisnac izvadila iz kalupa, bila sam oduševljena.




Mislim da će mi ovo biti jedan od hit recepata ovih blagdana, ne znam koji je bio finiji, ovaj s lukom ili ovaj bez. Naravno vi količinu namirnica možete prilagoditi kako vam odgovara. Ja sam zapravo napravila dosta malo smjese za ovaj ogroman kalup koji sam imala, slijedeći put ću staviti bar 15 jaja.








Nema komentara:

Objavi komentar