petak, 30. ožujka 2018.

Bakalar na bijelo i pašta na juhu od bakalara


Kad smo pričali o uskrsnim receptima i što da spremamo ove godine, dotaknuli smo se ribe s kojom ja baš i nemam iskustva, bakalara. Moram priznati da se to kod nas ne priprema tako da nisam imala pojma otkud bih krenula.


Naravno da se tu upleo i onaj tradicionalni četvrtak u kući Ferina i bakalar je začas bio namočen i čekao svoj dan. Recepte nam je poslala gospođa Ljiljana kojoj zahvaljujemo a gospodin Mladen je bio tu da nam pokaže kako očistiti bakalara nakon kuhanja. Naravno da ga je na kraju sam i očistio i spasio nas te muke. Hvala i njemu.


Da nam ne bi bilo dosadno dok se bakalara kuha, dobili smo od gospođe Ljiljane i jedan odličan recept za tjesteninu koji smo također pripremili pa ćemo i njega podijeliti s vama.

Recepti:

Bakalar na bijelo

600 grama suhog bakalara
2 kg krumpira
juha od bakalara (voda u kojoj se kuhao)
0,5 l maslinovog ulja
sol, papar
tri žlice protisnutog češnjaka
svježi peršin

Pašta na juhu od bakalara

2-3 glavice luka
2 žlice sjeckanog češnjaka
2-3 žlice sjeckanog peršina
2 dcl pasirane rajčice
sol, papar
maslinovo ulje, suncokretovo ulje
juha od bakalara
tjestenina


Krenut ćemo sa suhim bakalarom koji je stajao namočen tri dana. Zvonimirov tata je vrijedno mijenjao vodu svaki dan do slavnog četvrtka.
Bakalara smo stavili kuhati vani u kotlić u zadnjoj vodi u kojoj je bio namočen i kuhao se cca dva sata na laganoj vatri dok nije u potpunosti omekšao.


Dok se bakalar kuhao, mi smo pripremali ostale sastojke. Krumpir sam stavila kuhati u ljusci. Ne moram vam govoriti da će mi ruke imati miris češnjaka vjerojatno do Uskrsa jer sam nasjeckala malo brdo češnjaka i još jedno malo brdo peršina. Kažu da peršin poništava miris češnjaka. Lažu.


Krenula sam i s pripremom tjestenine. Za ovo jelo nikad nisam čula ali mogu shvatiti da se trebao svakako iskoristiti i zadnji miris bakalara. Moram li napominjati koliko je Zvonimir plakao da "smrdi" dok sam ja uživala u mirisu ribe?


Na mješavinu maslinovog i suncokretovog ulja sam stavila luk i prodinstala ga. Zatim sam dodala češnjak i peršin te domaći pasirani paradajz. Začinila sam sve soli i paprom i dodala vruće juhe od bakalara. Juha se dolijeva dok povrće u potpunosti ne omekša.


Kad je povrće omekšalo, dodala sam tjesteninu. Gospođa Ljiljana je napomenula da trebamo tjesteninu koja se neće brzo raskuhati. Tjesteninu smo zalili s još juhe i kasnije smo nadolijevali po potrebi malo po malo i kuhalo se to tako sigurno sat vremena na laganoj vatri dok tjestenina nije popila svu mirisnu vodu i bila skroz kuhana.



Mi smo je poslužili samo malo posipanu peršinom dok su neki na nju stavljali i parmezana.



Za to vrijeme je bio kuhan i naš bakalar te se gospodin Mladen bacio na čišćenje. Dosta je to posla, mogu vam reći i jako sam zahvalna što sam bila izuzeta iz njega, osim što sam tu i tamo bacila oko da vidim kako napreduje dok sam se ja posvetila čišćenju kuhanog krumpira.



Pošto je u receptu pisalo da se krumpir nareže na sitno, ja sam to ozbiljno shvatila i zaista na sitne listiće narezala dvije kile krumpira. Možda nisam ni trebala jer je na kraju sve to završilo pod mikserom tako da sam ga komotno mogla samo malo zgnječiti. 


Očišćenog bakalara smo stavili u veliku zdjelu i prvo ga samog dobro izgnječili rukama. Spominjao se tu i neki bat kojim se tuče ali nama su ruke bile dovoljno dobar alat do miksera.


U usitnjeni bakalar smo dodavali pomalo maslinovo ulje, krumpir i juhu u kojoj se bakalar kuhao te češnjak i peršin.
Malo po malo dok nismo potrošili sve sastojke i dok bakalar nije bio savršeno kremast.


Začinili smo još do kraja soli i paprom i isprobali svi po malo da utvrdimo fali li čega. Ma bio je savršen.
Jela sam bakalar na ovaj način samo jednom prije i moram priznati da mi je ovaj naš bio za par nijansi bolji.


Jako sam bila zadovoljna i unatoč tome što dugo traje, nije toliko teška sama priprema. Uz malo prepečenog kruha, savršen je obrok koji može nahraniti mnoga usta.



Pošto znamo da riba pliva tri puta, u moru, u maslinovom ulju i u vinu, počastili smo se i vrhunskom graševinom vinarije Kutjevo da bi malo ipak kontinenta doveli u ovo morsko jelo.
I sjelo je savršeno!


Nadam se da uživate u pripremama za blagdane, želimo vam sretan Uskrs i puno veselih trenutaka sa svojim najmilijima te naravno, pune stolove fine papice!


Nema komentara:

Objavi komentar