utorak, 29. siječnja 2019.

Štrudla s mesom i sirom


Da se ne može u goste praznih ruku, to znamo svi. Nedavno smo posjetili divnu ekipu Volim ljuto u njihovoj mirisnoj, ukusnoj i bome žestokoj oazi Spicy days. Što smo točno tamo radili podijelit ćemo s vama kad bude vrijeme, no recept za jelo koje smo pojeli s ekipom je već ovdje.
U trenutku kad sam smišljala što ćemo kuhati dečkima, vodila sam se samom pričom o ljutim umacima koji su nas čekali.


Htjela sam napraviti jelo koje podnosi začinjeno i ljuto, a u isto vrijeme u sebi ima ono što ljutinu ublažava.
Sjetila sam se plitvičke štrudle.
Desert koji me oduševio na Štrudlafestu koji smo ljetos posjetili mi je bio savršena baza za kreiranje recepta koji će podnijeti ljute umake zbog svog specifičnog načina savijanja štrudle od dizanog tijesta.
Naime, u ovu štrudlu se može ukomponirati tri različita punjenja, i to ona slatka. Znamo svi da su mi draža ipak slana jela pa sam odlučila napraviti svoju verziju slane plitvičke štrudle.
Za ovaj prvi put sam se odlučila za dva punjenja, mesni i onaj sa svježim sirom.
Mesni je ovdje da na njega možemo dodati ljutog umaka po želji, a svježi sir je tu da nakon što pretjeramo, ublažimo ljutinu u ustima.


Recept:

0,5 kg glatkog brašna
0,2 l tekućeg jogurta
1 suhi kvasac
1 jaje
1 žlica šećera
sol
0,1 l ulja
0,1 l mlijeka

Nadjev:

400 grama mljevenog mesa
100 grama slanine
1 manja glavica luka
dva češnja češnjaka
sol, papar
začinsko bilje (bosiljak, ružmarin, peršin)
crvena paprika
200 grama goude
masnoća po potrebi

150 grama svježeg sira
jedno jaje
sol
(kiselo vrhnje ako je sir jako suh)


Kao što sam rekla, plitvičku štrudlu sam jela samo jednom, na Štrudlafestu, sa slatkim nadjevom i to višnjom i Nutellom. Bila je prefina i već dugo razmišljam da je probam napraviti i za naš blog, no još nije u svojoj slatkoj varijanti došla na red.
Zato će ova slana biti dobar prvi pokušaj.



Sve sastojke za tijesto sam dodala u zdjelu i prepustila miješanje kuhinjskom robotu. Dugo mi je trebalo da se naviknem na to da muku koja se mora proći kad se ručno mijesi tijesto prepustim aparatu, no uspjela sam se naviknuti. Ipak kad zaključim da je tijesto dobro obrađeno u mikseru, još ga moram malo provući kroz ruke da se uvjerim da je spremno za dalje.


Tako sam i ovaj put napravila te sam spremno tijesto ostavila da se diže kojih sat vremena na toplom dok sam ja pripremala nadjeve.


Prvo sam popržila sitno sjeckanu slaninu i dodala joj luk isjeckan na kockice te češnjak.
Kad je luk postao staklast i smeđe boje, dodala sam meso icrvenu papriku. Dinstala sam dok meso nije bilo gotovo, dodala sol i papar te sitno sjeckano začinsko bilje.


Pustila sam da se ohladi, a za to vrijeme sam napravila nadjev od svježeg sira tako da sam samo pomiješala sir s jednim jajetom i posolila po ukusu.



Taman je prošlo dovoljno vremena i mogla sam krenuti razvlačiti tijesto. Pošto je ovo neko poluvučeno poludizano tijesto, prvo sam ga malo razvukla valjkom za tijesto i onda bogato premazala uljem i pustila par minuta. Nakon toga sam ga rukama razvukla baš poput vučenog tijesta za štrudle, na željenu veličinu i debljinu.


Za to vrijeme se ohladio nadjev od mljevenog mesa i mogla sam u njega dodati naribanu goudu.


Malo sam imala problema s postavljanjem nadjeva na tijesto pa sam ga selila nekoliko puta dok nisam našla savršenu točku koja će mi dozvoliti sve daljnje radnje pa eto, nisam bila baš najurednija.
Oprostit ćete mi, pošto sam se s ovom štrudlom baš igrala i isprobavala.


U svakom slučaju, pozicija nadjeva je takva da dva reda budu odvojena i dovoljno odmaknuta od lijeve strane "plahte" tijesta dovoljno da tu lijevu stranu možemo preklopiti preko tih dva nadjeva.


S desne strane također mora ostati dovoljno mjesta da nakon što rupu popunimo trećim nadjevom, možemo zatvoriti štrudlu tim dijelom tijesta.


Znači, dva reda mljevenog mesa, i između njih, nakon što tijesto preklopimo, dolazi treći nadjev od svježeg sira.


Zanimljiv način motanja i nepregledne mogućnosti u njemu. Već planiram sljedeću štrudlu s tri vrste nadjeva.


Kad sam zamotala štrudlu probola sam je na par mjesta. Rado bih vam rekla da sam ga probola štapićima za ražnjiće, no nisam jer ih nisam imala pa je poslužio i termometar za meso.



Premazala sam štrudlu mješavinom vode i ulja i stavila da se peče na 175 °C cca pola sata.


Dugo se činilo tih pola sata, moram priznati, dok sam strepila kako će ispasti jer smo odmah trebali krenuti put Ilice 174 i Spicy daysa, a nikako nisam htjela doći praznih ruku u goste.


Srećom, nije bilo potrebe za tim. Štrudla je ispala odlično za prvi put.
Naravno, imam neke tehničke stvari koje ću sljedeći put popraviti i voljela bih dodati još jedno punjenje, no sama ideja i konačan rezultat su bili odlični, ako je suditi po tome da se sve pojelo.






Nema komentara:

Objavi komentar