utorak, 20. listopada 2015.

Tačkrli


Opet smo na desertima i dječica za stolom se vesele. Jest da su ovo malo odrasla dječica ali svi malo podjetinjimo kad je slatko u pitanju pa im je oprošteno.
O čemu se radi? Tačkrli.
O ovom sam desertu često čitala, nikad ga nisam jela ni spremala. Opet izazov a još je teže paziti da ne zezneš stvar kad znaš da odrasla dječica nestrpljivo čekaju.
                                                                                                                                                          


Recept:
300 g brašna
1 jaje
0,5 dcl vode
1 žlica ulja
prstohvat soli

pekmez za punjenje

Rado bih sad pričala o slojevima kreme i čokolade no ovaj desert je puno skromniji. Jednostavna tjestenina nadjevena pekmezom.


Umijesila sam tijesto od navedenih sastojaka i krenula razvlačiti. Samo da se pohvalim, konačno sam uhvatila taj "grif" o kojem svi pričaju i savršeno, i bez uobičajenih tegoba, razvukla tijesto na poželjnu debljinu.


Tačkrle možete raditi tako da izrežete tijesto na pravokutnike, stavite na svaki pekmez i onda preklopite i malo "pognječite" vilicom po rubovima, da se tijesto prilijepi i da nadjev ne iscuri.
Ja to nisam tako radila. Rezala sam kvadrate i onda stavljala nadjev na jedan, pa preklopila s drugim kvadratom tijesta.


E sad, dolazimo do nadjevanja. Tu sam zeznula malo stvar. Ali nitko nije zamijetio niti zamjerio pa vjerojatno nećete ni vi. Stavila sam premalo pekmeza. Nije ga falilo ne znam koliko ali ja bih ipak da ga je bilo više. Bojala sam se, naime, da će tijesto popustiti ako bude puno pekmeza i da će iscuriti van.




Da priča ne bi bila tako jednostavna, osim što sam koristila dva pekmeza, višnju i smokvu, jer neki ne vole smokvu, isto sam tako koristila i dva tijesta. Jedno sam napravila bez jaja, za dragu prijateljicu veganku koja ovog puta nije morala nositi svoj desert u torbi.


Pa eto, sastojci su isti a osim jaja koje smo izbacili, možda bih dodala žlicu ulja više i vjerojatno malo više vode, i pola praška za pecivo. To sam, moram priznati, radila odokativno (profesionalka, nema šta).
Moram priznati da mi je tijesto za Vanjine tačkrle, pod rukom bilo podatnije nego naše s jajetom i puno lakše sam radila s njim.



Nakon punjenja, u vrelu vodu ubacujemo tačkrle i kuhamo točno sedam minuta. Možda minutu duže.
Dok su se one kuhale, pripremila sam prezle popržene na malo maslaca (za Vanju ulje), u to uvaljala kuhane tačkrle i sve posipala kristal šećerom.



I bilo je fino.

Hvala prijateljima koji su s nama podijelili ručak i ovaj fini starinski desert.




Nema komentara:

Objavi komentar